Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2022

Η σημειολογία της τσουτσούνας…

Porfirio Rubirosa. Δομινικανός διπλωμάτης και δεινός playboy με τρία διαζύγια στο ενεργητικό του και αμέτρητες γυναίκες. Από το κρεβάτι του μεταξύ άλλων πέρασαν η Mairilyn Monroe, η Rita Heyworth, η Eva Peron. Ένα από τα γνωρίσματα του ήταν να μην περηφανεύεται ποτέ για τις κατακτήσεις του και κακά τα ψέματα…όταν έχεις κοιμηθεί με το μισό jet set δεν έχεις σοβαρούς λόγους να θες να επαληθεύσεις τον ανδρισμό σου.
Η ζωή του θα μπορούσε να γίνει ταινία, όπως και η ζωή του Πέτρου (κεντρική φώτο) ιδιαίτερα αν κάποιος επιθυμούσε να αναβιώσει τη χρυσή εποχή της βιντεοκασέτας και να νεκραναστήσει τον μακαρίτη τον Ψάλτη. Γενικώς οι «συγγραφείς» στην Ελλάδα είχαν πάντα μια ροπή στον παλιμπαιδισμό, άλλοτε να μιλάνε σαν ξαναμμένα δεκαπεντάχρονα και άλλοτε να κοπιάρουν τις συνήθειες των σταρ του γυαλιού ευελπιστώντας να μπουν λίγο στα παπούτσια τους με παρενδυτικά και συχνά ξεκαρδιστικά αποτελέσματα. Στο Καρτέλ άλλωστε είχαμε κάνει ιδιαίτερη μνεία στο πολυδιαβασμένο editorial μας «Συγγραφείς ραμολιμέντα».
Η φαιδρότητα άλλωστε των Ελληνικών γραμμάτων αντικατοπτρίζει και τον κατήφορο τους. Το ευγενές «στερεότυπο» του εργάτη της τέχνης έδωσε τη θέση της στην αυτοπροβολή, την αυτοαναφορά, το γκροτέσκο και την ευτέλεια. Ο Μιχαηλίδης το είχε αποτυπώσει ίσως καλύτερα από τον οποιονδήποτε στην εμβληματική «Πινακοθήκη τεράτων»: «Ταυτόχρονα ο Πέτρος είδε καθαρά το μέγεθος της ευθύνης του. Με την παρουσία του προσέδιδε υπόσταση σε πεντ΄έξι νιάνιαρα που ονειρεύονταν μια ζωή σα μποέμικο ρομάντζο, σαν ταινία για την περιφρόνηση των συμβάσεων, τη δουλειά που δεν κουράζει, την άστατη καθημερινότητα, το συνεχές καρναβάλι…»
Και κάπως έτσι αγαπητέ αναγνώστη από την ασκητική του Παπαδιαμάντη μέχρι τον κάματο του Καρυωτάκη τα έρμα τα γράμματα κατακερματίστηκαν σε ένα σωρό σημειολογίες. Της τσουτσούνας, του μπακλαβά και των γαλακτομπούρεκων, της σερβιέτας, της lifestyle κενότητας…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου